woensdag 2 december 2015

Hulp Sinterklaas

Dinsdagmiddag 1 december, 16.30 uur. Snel de laatste email op m'n werk verzenden, tas inpakken en in de auto op weg naar huis. File levert dit keer 20 minuten vertraging op, wat weinig is in vergelijking met de afgelopen weken.

Iets over half zes rijd ik Rotterdam binnen. Snel een telefoontje naar mijn lief dat ik ietsje later kom. Het is nog voor zessen dus net op tijd om het laatste cadeautje te kopen als hulp Sinterklaas.

Hoera, 17.45! 
Ik parkeer in de Zwart Jan. 
Zet mijn parkeer app aan.
Steek de straat over en.....
Sta voor een dichte Bart Smit.
Sluitingstijd 17.30 uur!

Ik vraag me geïrriteerd af of Bart Smit door heeft dat het bijna pakjesavond is en dat er dus geld te verdienen valt....

Ik baal! Net dat ene cadeautje voor twee hele lieve meisjes heb ik nu niet kunnen kopen. Stel dat het later deze week uitverkocht is?

Niet getreurd, vanochtend  nieuwe poging en dit keer stond ik IN de Bart Smit. Na vijf minuten was ik weer buiten met een schitterend pakketje. Het gewenste cadeautje was er nog :-)

Wat heeft deze hulp Sinterklaas hier van geleerd?
  • geen stress acties meer na werktijd!
  • eerst de openingstijden checken
  • altijd blijven lachen
  • en nog meer wijsheden die elke keer weer blijken te kloppen ;-)
Op naar 5 december!




Geen opmerkingen: