woensdag 16 december 2015

Porseleinstiften: gouden stippen en sterren







Gouden stippen en sterren op oud servies.
Ik was al even van plan om het eens uit te proberen.

Bij Piece of Make vond ik een gouden en zilveren porseleinstift.
Leuke feestkleuren vond ik, het is tenslotte december!

Ik ontving het pakketje snel met een alleraardigst kaartje.
Alleen dat is al om blij van te worden vind ik. Ik hou van een persoonlijke tintje bij aanschaf van dingen. (Om de een of andere vage reden krijg ik de foto met het persoonlijke tintje niet geplaatst maar geloof me, het was een leuke tekst op de achterkant).




Ik zocht een oud  wit kop en schotel op en een mok van hetzelfde servies. Ik waste alles goed af. Vervolgens deed ik spiritus op een oude theedoek. Daarmee wreef ik het servies vetvrij. Daarna waste ik alles nog eens af. Toen kon het feest beginnen.


Ruim een minuut goed de stift schudden, wachten tot de inkt in de punt stroomt en tekenen. That's it! Toen ze all drie af waren ging de boel de oven in: 30 minuten op 150 graden (oven niet voorverwarmen) en klaar!







Ze hebben het al twee vaatwasbeurten overleefd, dus dat lijkt een goed teken!

Het schoteltje staat momenteel in de vensterbank en ondersteunt een vetplantje die iets te weinig aandacht had gehad (een prestatie op zich ;-))



 Ik vind zelf de stipjes het leukst geworden.


Al hebben de sterren met kerst ook wel iets, vind je niet?










Geen opmerkingen: