zondag 16 augustus 2015

Peuter reisdagboek



"Weet jullie zoon later nog wel dat ie in Vietnam was"? 
Deze vraag werd me een tijdje geleden gesteld. 
Ik schoot er om in de lach. Euh nee, dat gaat ie zich zeer waarschijnlijk niet meer herinneren. Hij is nog geen twee jaar.....
We maken deze reis dan ook niet speciaal voor hem. We houden zelf van reizen en zien het als een kans om eens te ontdekken hoe het is om met onze lieve peuter op stap te gaan naar Azië. 

De vraag zette me wel aan het denken. Want hoe leuk is het om later terug te horen en te zien en te lezen wat je allemaal deed als kleine ontdekkingsreiziger? Wat vond je leuk? Wat vond je niet zo leuk? Wat deed je? 

Dus gisteren fietsten we samen naar de Action.
We kochten een klein notitieboek, stiften en stickers en vanmiddag ging ik aan de slag. Ik maakte een peuter reisdagboekje voor onze kleine man.


 

Ik bedacht allerlei vragen over de voorbereidingen van de reis, de vlucht en de dagen die we daar doorbrengen. Vragen zoals: Waar zijn we, hoe is het weer, hoe verplaatsen we ons, wat vind ik leuk om te doen, hoe vind ik de Vietnamezen en hoe vinden ze mij? Wat at ik als ontbijt? En nog meer van dit soort vragen. En verder plek voor foto's, tekeningen en grappige uitspraken.



Op het einde nog wat vragen over wie ons ophaalde van Schiphol, hoe hij dat vond en hoe het was om de opa's en oma's weer te zien. 


Nu is het een kwestie van invullen en bijhouden. 
En natuurlijk niet vergeten het boekje in de handbagage te stoppen :-)









Johanneke_is_vrij

Geen opmerkingen: