dinsdag 5 mei 2015

Vintage in Paris




Afgelopen weekend was ik met mijn lief in Parijs.
We dronken koffie, aten taart (veel taart), wandelden eindeloos en genoten van elkaar, mooie gebouwen, mensen en markten.














We struinden twee markten in Parijs af. Wil je weten welke? Kijk dan hier
en hier

We genoten van de sfeer en het snuffelen tussen oude spullen. We lachten wat af en verbaasden ons over veelal hoge prijzen.

Reuze blij ben ik met deze vondst: 



5 allerliefste retro kleurboekjes. Destijds uitgegeven voor een goed doel. Onderstaand boekje heb ik dubbel. Wie kan ik daar blij mee maken? Laat een reactie achter met daarbij je motivatie waarom dit boekje binnenkort door jouw brievenbus mag vallen. Als er meer liefhebbers zijn dan ga ik heerlijk ouderwets loten ;-)



















Een tweede hilarische schat die ik vond: een jaren 50 keukenschort.


Wat een schatje is het hè? Dat keurige kraagje en die blokjes hihi. Hij is ietwat te groot voor me, maar ik kon dit exemplaar niet laten liggen! 

Het kaartje van de fabriek zit er nog aan.






Nu kan ik heerlijk wegdromen over waar de schort gemaakt werd, wie de schort ontwierp en hoe ie op deze markt belande en nu via via in hartje Rotterdam beland is.

Tot slot: wil je nog een leuke lunch tip? Mama van 5 tipte La Recyclerie en ze had gelijk! Het is een fantastische plek en ligt vlak bij de markt waar ik mijn kleurboeken vond. Mooie combinatie dus!







































Johanneke_is_vrij

Geen opmerkingen: