maandag 8 augustus 2016

Gepimpte letterbak inclusief stappenplan




Het zat al een tijdje in mijn hoofd; een letterbak pimpen.
Het liefst in een vrolijke kleur met zoveel mogelijk printjes waar ik blij van word in de vakjes. 

Al langer dan een jaar geleden scoorde ik een ouderwetse letterbak op Marktplaats. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk startte ik dan met dit project.

Klein stappenplan:

  • Via marktplaats kocht ik een goedkope letterbak waar het raster uitgehaald kan worden. Je kunt ook een nieuwe letterbak kopen, bijv bij Action of de Xenos;
  • Schuur de bak en maak 'm stof- en vetvrij;
  • Spuit de letterbak in de gewenste kleur. Ik deed het met spuitverf van de Gamma;
  • Meet de vakjes op;
  • Snijd (of knip) je gewenste papier op maat. Ik gebruikte voor het papier het 'book for paper lovers' van Flow en sneed de vakjes met een rolsnijmachine;
  • Plak de papiertjes met een klein plakbandje aan de achterkant vast;
  • Plaats de rasters van de bak over de papiertjes en...
klaar is ie!

Nu nog een leuk plekje zoeken en de bak wordt vast ook snel gevuld met kleine rondslingerende spulletjes...




Letterbak met op maat gesneden papiertjes die nog vastgezet moeten worden
Spuit de letterbak, nadat je geschuurd en ontvet hebt










Geen opmerkingen: