vrijdag 5 februari 2016

Leeuwenkoning in wording



Hij begint vorm te krijgen, de kleine gehaakte leeuwenkoning.
Z'n bungelarmpje ligt hieronder nog te wachten tot ie aan het machtige lijf mag. De andere arm moet nog gehaakt worden, evenals z'n poten en z'n staart. 



De manen waren een heuse uitdaging. Met pluisgaren haken is even wennen. Oefening baarde kunst :-) Binnenkort hoop ik jullie het resultaat te laten zien.

Een aantal mensen die de leeuw langzaamaan zien ontstaan vragen me wat ik met de leeuw ga doen. Daar schoot ik van in de lach. Goeie vraag! Ik zag het patroon in een haakboekje staan en vond m zo lief en leuk en krachtig dat het begon te kriebelen. Ik wilde vooral uittesten of het me zou lukken zo'n mooi beest te haken. Dat lijkt tot nu toe goed te gaan (al blijft het hoofd nu al niet overeind staan vanwege z'n zware manen haha). 

Nu deze leeuwenkoning  in ver gevorderd stadium is wordt het tijd om een leuke bestemming voor de leeuw te zoeken. 

Ideeën zijn van harte welkom! Ondertussen haak ik nog even verder ;-)




Geen opmerkingen: